سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳

در دیدار مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی و بازرسی استان چهارمحال و بختیاری مطرح شد؛

نوآوری و استانداردسازی در دستور کار کتابخانه‌های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و مدیرکل بازرسی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و مدیرکل بازرسی استان چهارمحال و بختیاری، در نشستی مشترک، به بررسی راهکارهای ارتقای سطح دسترسی مردم به منابع مطالعاتی و افزایش کیفیت خدمات کتابخانه‌ای پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری، در دیداری احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و مهدی تقوی، مدیرکل بازرسی استان، موضوع توسعه خدمات و پیشبرد اهداف کتابخانه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نوآوری و استانداردسازی در دستور کار کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های جاری و برنامه‌های آتی کتابخانه‌های عمومی ارائه داد و به تنوع فعالیت های کتابخانه‌ای، افزایش بخش‌های داخلی، نظارت بر سالن‌های مطالعه خصوصی، پیگیری‌ها و روند اخذ مجوزها و استانداردسازی این مراکز اشاره کرد.

فرهادی خدمات‌رسانی به مناطق عشایری و کمتر برخوردار استان از طریق ایجاد کتابخانه سیار را از برنامه‌های در حال پیگیری این دستگاه برشمرد و به مراحل و روند پیگیری این طرح پرداخت.

نوآوری و استانداردسازی در دستور کار کتابخانه‌های عمومی

در ادامه مهدی تقوی، مدیرکل بازرسی استان نیز با تأکید بر لزوم تأمین شرایط مناسب برای استفاده مردم از امکانات به‌روز کتابخانه‌ای، اهمیت رعایت استانداردهای لازم در این مراکز و نقش کتابخانه‌ها در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه را مهم و این موضوع را یکی از ارکان تعالی فرهنگی جامعه دانست. 

تقوی از لزوم همکاری‌های میان‌بخشی برای تحقق اهداف سخن گفت و با استقبال از مشارکت نهادهای دولتی و خصوصی برای تقویت بنیه کتابخانه‌های عمومی ابراز امیدواری کرد این تلاش‌ها به ثمر نشسته و زمینه‌ساز تحولات بزرگ در حوزه تسهیل دسترسی همه اقشار به دانش و اطلاعات، بهبود وضعیت کتابخانه‌ها و افزایش کیفیت خدمات به مردم شود.

نوآوری و استانداردسازی در دستور کار کتابخانه‌های عمومی

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 3 =